Breakdance- ‘123 Freestyle!’ methode

B R A N S Z - Dance, Theatre, Sports


Breakdance is de coole en acrobatische dansstijl die heel de wereld veroverde in de jaren ’80, als belangrijk onderdeel van de HipHop cultuur. Het is snel gegaan met breakdance, want inmiddels is het zelfs een Olympische sport geworden vanwege de enorme populariteit en de innovatieve moves van hoog niveau. 

Met breakdance leer je veel toffe acrobatische moves, het ritme herkennen in de muziek en bewegen op de beat. Je wordt hierna door middel van verschillende breakdance spelvormen uitgedaagd  creatief zijn en je ‘eigen stijl of karakter’  toe te voegen aan je dans. Het draait niet alleen om moeilijke moves, maar vooral om kleine persoonlijke succesjes vieren, hier plezier uit halen en genieten van je eigen en elkaars creativiteit.

Breakdance bij Bransz is ‘Bijzonder’:
We werken systematisch aan je motorische dansvaardigheden en leren hoe je kunt samenwerken en interactie kunt hebben met klasgenootjes en het publiek.
In onze lessen leer je het volgens onze beproefde ‘1-2-3 Freestyle methode’, stap voor stap, zodat ‘iedereen’ kan meedoen en succes kan ervaren. Dankzij onze 1-2-3 Freestyle methode, die uniek is in Nederland, gooien zowel onze leerlingen als docenten hoge ogen bij de verschillende battles (wedstrijden) in het land. Zo werd één van onze docenten dit jaar 3e op het NK en een leerling won zelfs de landelijke breakdance battle voor kids t/m 10 jaar. En wist de dat de eigenaar van Bransz met team NL zelfs europees kampioen breakdance is geworden?

We werken dus systematisch aan je motorische dansvaardigheden en leren hoe je kunt samenwerken en interactie kunt hebben met klasgenootjes en het publiek.

We bouwen je dans op uit 4 ingrediënten:
Staande dans (TopRocks)
Gehurkte dans (Down-Rocks)
Uitdagende houdingen (Freezes)
Draaiende bewegingen (Power-moves).

Als je wat meer kan, wordt het pas echt gaaf. Nadat we verschillende pasjes en moves hebben geleerd, leer je deze creatief combineren met je eigen karakter! Voor je het weet geeft ieder zijn unieke showtje weg. 

Doel:

We spelen en leren tegelijk, waardoor we coördinatie, lenigheid, kracht en uithoudingsvermogen verbeteren.

Tijdsinvestering:

Het project heeft een duur van 7,5 uur en wordt in samenspraak met de school ingepland.

Verdere benodigdheden:

- Een groter klaslokaal, een gymzaal, een speellokaal, schoolplein, veldje of andere grotere ruimte
- 2 stroomaansluitingen (voor een laptop/telefoon en een muziekbox). Zijn deze niet aanwezig, laat de school ons dat weten. Dan zorgen wij voor een speaker op een accu.

Bransz verzorgt alle verdere benodigdheden voor de workshop.

[RESERVEER HIER]

<< terug naar het overzicht

Organisatie
B R A N S Z - Dance, Theatre, Sports
Type
Projecten, lessen en workshops
Discipline
Dans
Niveau
groep 1 - 8, voortgezet onderwijs, voortgezet onderwijs (bovenbouw)
Periode
in overleg
Plaats
op school of locatie B R A N SZ, Nude 38, Wageningen
Kerndoelen
Kerndoel 54: Uitdrukken en communiceren
Kerndoel 55: Reflecteren
Kerndoel 57: Leren deelnemen
Kerndoel 58: Leren samenwerken
Trefwoorden
Dans
breakdance
streetdance
dansschool
acrobatiek
ritmiek