Het project start met een projectkoffer in de klas. In de koffer zitten allerlei voorwerpen. Van wie is de projectkoffer? De zoektocht naar de eigenaar van de kist vormt de kern van het project. De leerlingen bekijken de voorwerpen, bedenken wat het voorstelt, waarvoor het wordt gebruikt, wat de herkomst en de waarde is en wat het vertelt over de eigenaar.
De eigenaar komt de projectkoffer opeisen maar moet eerst aan de leerlingen bewijzen dat de kist zijn eigendom is. Stemt het verhaal dat hij vertelt overeen met de inhoud van de kist?
Een bezoek aan een boerderij(museum) is een optioneel onderdeel van het project.
THEMATIP: 'Het leven op de boerderij' en 'Hoe krijg ik 't op mijn bord'
Doel/inhoud:
De leerling kan – de woordenschat/taalvaardigheid uitbreiden (koekist), komt in aanraking met cultureel erfgoed, leert over dieren, kleding, voorwerpen in en om de boerderij.
Tijdsinvestering:
Als de groepsgrootte dermate groot is, kan er in overleg met het museum de ochtend in tweeën worden verdeeld.
Voorafgaand in de klas de leerlingen in 3 groepen vormen
Mogelijk van april t/m november op dinsdagmorgen. 9.30 tot 11.00 uur. In overleg eventueel dinsdagmiddag.
Wat wordt er gevraagd van de leerkracht:
Opmerkingen:
Contactgegevens
We zijn bereikbaar tijdens werkdagen ma t/m vr

€ 3,00 per leerling