Hoe bouw je een kunstwerk dat kan drijven? Wat moet je doen om het stevig te maken.
Welke kunstenaars bouwen er ook met afvalmateriaal. En wat vind jij daarvan?
De leerlingen van groep 3-5 zijn al heel goed in staat aan te geven wat ze wel en niet
mooi vinden en maken eigenzinnige keuzes.
Vanuit deze introductie bouwen ze hun eigen fantasie object, en geven daar titels
aan als; ‘Mijn droomboot’, ‘Speedboot’ of ‘Muziekboot’ vanwege de metalen draadjes
die zo’n grappig geluid maken als de boot beweegt. Er zijn kleine, tafelgrote, intieme,
robuuste en stoere drijfobjecten gebouwd die allemaal werden uitgetest in een grote
bak water in de klas. Het hoogtepunt is natuurlijk de tewaterlating in een echte sloot
of vijver.
Kunstbeschouwing Carel Visser, Mark di Suvero, Mark Dion, Richard Tuttle en
Auke de Vries.
Doel/inhoud:
De kinderen krijgen inzicht in ...............
Tijdsinvestering:
3 x 1,5 uur. Het gehele schooljaar te boeken.
Wat wordt er gevraagd van de leerkracht:
Technieken: Bouwen en verbinden met allerlei drijfbaar materiaal.
Benodigdheden:
Klaslokaal met bij voorkeur afneembare vloer. Maximaal 30 ll.
Actieve aanwezigheid van eigen leerkracht.
Bij meer dan 16 ll. is extra ouderhulp gewenst.
Materiaal wordt door de school verzameld, of in overleg.
Opmerkingen:
Contact Annet van der Kamp
Adres Bergkloosterweg 44
8034PN Zwolle
Email [email protected]
Site www.artkamp.nl/onderwijs
Telefoon (038) 454 75 94
Mobiel (06) 44 802 920

Bij boeking van 2 groepen of meer : € 265,- per groep.
€ 295,-,- plus € 0,19/km vanaf Zwolle.
Bij boeking van 2 groepen of meer : € 265,- per groep.