De Ridderslag
Jeugdtheaterschool Elburg

In deze thematische lesactiviteit zal er een ridderslag plaatsvinden. Maar hoe word je een goede ridder? De leerlingen voeren verschillende opdrachten uit om tot ridder geslagen te worden.

De leerlingen zetten hun creativiteit en samenwerkingsvermogen in om tot verschillende spelvormen te komen, welke ze presenteren.

Doel/inhoud:

-          De leerlingen zetten hun creativiteit in om tot verschillende spelvormen- en creaties te komen.

-          De leerlingen kunnen spelelementen, zoals wie, wat, waar en wanneer spelend waarneembaar maken.

-          Tijdens mijn bezoek kunnen de leerlingen samenwerken om tot creatieve scènes te komen.

-          Na mijn bezoek hebben de leerlingen ervaren om een ander personage te spelen, waardoor hun empathisch vermogen verder ontwikkeld. 

-          Na mijn bezoek weten de leerlingen dat het schrijven van een tekst gemakkelijker gaat dan gedacht.

-          Na mijn bezoek hebben de leerlingen ervaren om voor een groep te presenteren

Tijdsinvestering:

De lesactiviteit duurt 1,5 uur.

De docent zal een half uur voor aanvang van de lesactiviteit aanwezig zijn voor voorbereidingen.  

Benodigdheden:

-          Een speel- of gymlokaal waar ruimte is om te bewegen.

-          Verschillende materialen om het voorstellingsvermogen te vergroten. Denk aan: stokken, sjaals, knuffels, ballen, stoelen, tafels, kledingstukken, etc.

-          De mail naar de leerkracht voor de leerlingen waarin de dag, tijd, plaats en belang van de themadag staat beschreven. Het is belangrijk dat de leerkracht dit met de leerlingen doorneemt.

Opmerkingen:

 

De voorbereidingstijd zitten bij de kosten inbegrepen. De activiteit duurt 1,5 uur.

<< terug naar het overzicht

Programma
Méér muziek in de Klas
Organisatie
Jeugdtheaterschool Elburg(meer informatie)
Type
Workshops
Discipline
theater
Niveau
groep 3 - 6
Plaats
op school
Uitvoering door
gastdocent
Aantal leerlingen
min 10 lln, max 25 lln
Berekening kosten
Deelname: € 80,00 per dag
Kerndoelen
Kerndoel 1: Informatie verwerven
Kerndoel 2: Spreken
Kerndoel 6: Informatie ordenen
Kerndoel 7: Informatie vergelijken
Kerndoel 8: Teksten produceren
Kerndoel 12: Woordenschat
Kerndoel 34: Gezondheid
Kerndoel 35: Redzaam gedrag
Kerndoel 36: Staatsinrichting
Kerndoel 37: Waarden en normen
Kerndoel 38: Geestelijke stromingen
Kerndoel 39: Milieu
Kerndoel 40: Planten en dieren herkennen
Kerndoel 41: Bouw van organismen
Kerndoel 42: Natuurkundige verschijnselen
Kerndoel 43: Weer en klimaat
Kerndoel 44: Kennis van produkten
Kerndoel 45: Technische oplossingen
Kerndoel 46: Dagritme en seizoenen
Kerndoel 47: Ruimtelijke inrichting
Kerndoel 48: Omgang met water
Kerndoel 49: Spreiding van bevolking en landschap
Kerndoel 50: Kaart en atlas
Kerndoel 51: Historische bronnen
Kerndoel 52: Tijdvakken
Kerndoel 53: Personen en gebeurtenissen
Kerndoel 54: Uitdrukken en communiceren
Kerndoel 56: Cultureel erfgoed
Kerndoel 57: Leren deelnemen
Kerndoel 58: Leren samenwerken
Trefwoorden
ridder
afbeelding